Επιστροφή στο πάνω μέρος
imgloader
Phones Popup
Search Popup Default
HeaderLinks Popup Default
Mobile X
Mobile X
Mobile X

Μάθε τα πάντα για το Μετρητή Μάζας Αέρα - Λουφτ

Μεταχειρισμένοι Μετρητές Μάζας Αέρα

Μετρητής Μάζας Αέρα M.A.F. (Mass Air Flow Sensor) ή  αλλιώς Λουφτ, έχει καθιερωθεί την τελευταία δεκαετία στα περισσότερα συστήµατα τροφοδοσίας βενζίνης – Diesel, εξαιτίας της ακρίβειας και της γρήγορης απόκρισης του.

Δεδοµένου ότι ένας µετρητής µάζας αέρα µπορεί να επηρεάσει τη λειτουργία ενός κινητήρα, ακόµα και χωρίς να ανάψει το check engine, αλλά και ότι µπορεί να «συµπαρασυρθεί» ως βλάβη από άλλα εξαρτήµατα, έχει µεγάλη σηµασία η σωστή διάγνωση πριν προβούµε στην αλλαγή αυτού ή οποιαδήποτε άλλου εξαρτήµατος.

Ο Μετρητής Μάζας Αέρα τοποθετείται στη γραµµή εισαγωγής του αέρα στο κινητήρα, µετά το φίλτρο και πριν την πεταλούδα γκαζιού.

Σκοπός του είναι να µετράει την µάζα του εισερχόµενου αέρα και να στέλνει την πληροφορία αυτή στον εγκέφαλο για να υπολογίζει την απαιτούµενη ποσότητα ψεκασµού σε συνδυασµό και µε άλλες παραµέτρους όπως θερµοκρασία, στροφές κ.λ.π. Επιπλέον χρησιµοποιείται και για τον έλεγχο της ανακύκλωσης των καυσαερίων.

Μέσα στον µετρητή µάζας υπάρχει µια θερµαινόµενη αντίσταση (νήµα) η οποία είναι εκτεθειµένη στο ρεύµα του αέρα αναρρόφησης και διατηρείται από ένα ηλεκτρικό κύκλωµα σε µια θερµοκρασία σταθερή, συνήθως 100o C µεγαλύτερη από την θερµοκρασία αναρρόφησης.

Ο εισερχόµενος αέρας ψύχει την αντίσταση αναλόγως την ποσότητα του (περισσότερος αέρας µεγαλύτερη ψύξη της αντίστασης). Το ηλεκτρονικό κύκλωµα ρυθµίζει το ρεύµα προς την αντίσταση, έτσι ώστε η θερµοκρασία της να παραµένει σταθερή.

Αυτή η κατανάλωση ρεύµατος, µετατρέπεται στη συνέχεια, σε ένα σήµα τάσης, το οποίο είναι ανάλογο της µάζας του αέρα που αναρροφήθηκε, προς τον «εγκέφαλο» του οχήµατος. Σε κάποιους µετρητές το νήµα αυτό θερµαίνεται στους 1000o C για 1sec, κατά την διακοπή (σβήσιµο) του κινητήρα, για να καθαρίζεται από κατάλοιπα. Επιπλέον υπάρχει και ένας αισθητήρας θερµοκρασίας αναρροφούµενου αέρα.

Βλάβες µετρητών MAF - Λουφτ– Συµπτώµατα

Όσο και να φαίνεται περίεργο η συνηθέστερη βλάβη στον µετρητή µάζας (πέρα από ηλεκτρονικά, συνδέσεις κ.λ.π), είναι η µόλυνση του αισθητηρίου του. Για την ακρίβεια:

  • Το φίλµ του αισθητήρα µπορεί να µολυνθεί από ξένα σωµατίδια τα οποία εισέρχονται από ένα βρώµικο φίλτρο αέρα ή από ένα µη προβλεπόµενο φίλτρο.
  • Λάδι από τις αναθυµιάσεις ή από τα φίλτρα αέρα µε λουτρό λαδιού τα οποία υπερπληρώνονται µπορεί να έχουν δυσάρεστα αποτελέσµατα.
  • Βρωµιά που συγκεντρώνεται στην πλατίνα του αισθητήρα, και η οποία έχει σαν αποτέλεσµα να απαιτείται περισσότερο ρεύµα για να θερµανθεί στην επιθυµητή θερµοκρασία και έτσι ξεφεύγει από τα όρια της ECU.

Παρόλα αυτά η αυτοδιάγνωση µπορεί να µην εντοπίσει εγκαίρως το πρόβληµα, αν δεν «φεύγει» ο αισθητήρας πολύ εκτός ορίων. Τα συµπτώµατα βεβαίως µπορεί να υπάρχουν και να είναι υποτονικές επιδόσεις, τραχύ ρελαντί, µαύρος καπνός κ.λ.π. Μια µόλυνση του αισθητήρα µπορεί να εµφανιστεί µετά από 50.000km, αν και εφόσον υπάρξουν οι κατάλληλες συνθήκες (χρήση, συντήρηση, περιβάλλον κ.λ.π.)

Αντικατάσταση µετρητή αέρα – MAF - Λουφτ

Όταν διαπιστωθεί, ότι ένας µετρητής MAF, δεν λειτουργεί σωστά θα πρέπει να αντικατασταθεί, αν και κάποιοι κατασκευαστές δεν το συστήνουν, στην αγορά υπάρχουν ειδικευµένα σπρέι καθαρισµού του MAF. Σε καµιά περίπτωση όµως δεν θα πρέπει να επιχειρήσουµε να καθαρίσουµε τον αισθητήρα µε πεπιεσµένο αέρα. Ο πεπιεσµένος αέρας θα «βοµβαρδίσει» το φίλµ του, µε συνέπεια να το καταστρέψει. Κατά την τοποθέτηση του µετρητή MAF θα πρέπει να προσέξουµε την φορά τοποθέτησής του. Δεν θα πρέπει να κτυπηθεί καθότι µπορεί να καταστραφεί. Σκόπιµο είναι επίσης να προβούµε στην τοποθέτηση ενός καινούργιου ή καλού μεταχειρισμένου φίλτρου αέρα, το οποίο θα εξασφαλίζει την µακροζωία του νέου αισθητήρα.

Τέλος, µετά την τοποθέτηση του εξαρτήµατος, θα πρέπει να προχωρήσουµε στην «επαναφορά παραµέτρων» µε το διαγνωστικό και να σβήσουµε τυχόν κωδικούς βλάβης. Αν δεν γίνει αυτό σε κάποια οχήµατα η ECU θα συµπεριφέρεται σαν να µην έχει πραγµατοποιηθεί αλλαγή εξαρτήµατος. Αν παρόλα αυτά κάποιος κωδικός βλάβης παραµένει, µπορούµε να εκτελέσουµε και µια «χειροκίνητη επαναφορά παραµέτρων» εκτελώντας δοκιµαστική οδήγηση και ακολουθώντας ανάλογα τις οδηγίες του κατασκευαστή.

Αναζήτηση µετρητή αέρα – MAF - Λουφτ

Στο Monte Carlo Auto Parts θα βρείτε γνήσιους Μεταχειρισμένους Μετρητές Μάζας Αέρος (Λουφτ)  σε ασυναγώνιστες τιμές και ποιότητα. Για την καλύτερη εξυπηρέτησή σας, χρειάζεται να έχετε πρόχειρα όλα τα στοιχεία του αυτοκινήτου σας καθώς και το γνήσιο κωδικό ανταλλακτικού (OEM).  Πάντα ένα δείγμα βοηθάει στην αποφυγή λάθους.

Μεταχειρισμένα Ανταλλακτικά άμεσα διαθέσιμα σε όλη την Ελλάδα με ένα τηλέφωνο στο 2102843555